Ya Allah . Hanya Padamu Aku Memohon

Assalammualaikum :)
Aku . Seorang insan yang sedang menuju redha Allah swt .
Aku tahu aku lemah . Tetapi itu tidak menjadi penghalang untuk aku menuju ke keredhaan Allah. Jatuh dan bangkitku hanya Engkau sahaja yang tahu.Aku tak ingin rebah hanya disebab kan perkara ini . Ya Rabb . Bimbing lah aku.


Aku ni tak sempurna mana pun . Nobody's Perfect kan :)
Tapi aku bersyukur sebab Allah menjadikan aku seorang manusia yang berakal . :)
Slalunyaa kalau kita sedih maybe ade yang flashback kenangan , dengar lagu , tak pun mesti pergi jalan2 untuk release tension kan .
Tapi bagi aku lagi bagus kan kalau kita berzikir , amik wuduk , istighfar . Dapat jugak ketenangan . Then dapat pahalaa. Haa. Bagus kan :D
But , janganla kita hanya ingat Allah waktu sedih / kecewa. . Biasakanlah diri kita mengingati Allah setiap masa dimana kita berada . Tak kiralah waktu susah , senang , sedih dan gembira.
Percayalah bahawa Allah sentiasa bersama dengan kita :)
Selalu lah ingat bahawa Allah tak pernah bagi hambanya Ujian yang susah kepada hambaNya yang tidak Mampu :)

Ya Tuhan kami,
Curahkanlah kesabaran atas kami
dan teguhkanlah pendirian kami
serta tolonglah kami terhadap golongan yang kafir.
Ya Tuhan kami,
janganlah kau palingkan hati kami
setelah Engkau tunjuki dan berilah kami dari hadhiratMu rahmat
Kerana Engkau adalahYang Maha Pemberi

Assalammualaikum :)

No comments:

Post a Comment